امکان دوطرفه شدن پروژه تونل-زیرگذر استادمعین را دوباره بررسی می کنیم
امکان دوطرفه شدن پروژه تونل-زیرگذر استادمعین را دوباره بررسی می کنیم
شهردار تهران:
تعداد مشاهده: 100

print
امکان دوطرفه شدن پروژه تونل-زیرگذر استادمعین را دوباره بررسی می کنیم
شهرنوشت: شهردار تهران از بررسی دوطرفه شدن پروژه تونل-زیرگذر خیابان های آزادی و استادمعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی در مراسم افتتاح پروژه تونل-زیرگذر خیابان های آزادی و استاد معین با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: اگر امروز عزت و افتخاری داریم و علی رغم همه بی مهری ها روی پای خود ایستاده ایم و برای حل مشکلات کشور تلاش می کنیم به واسطه اعتماد به نفسی است که در انقلاب اسلامی به دست آوردیم. انقلاب اسلامی را وحدت کلمه و اتحاد شکل داد و قطعا علت بقای انقلاب هم اتحاد است.
وی ادامه داد: البته، در گام دوم انقلاب آموزش اینکه در عین داشتن اختلاف نظر و سلیقه ممکن است نظراتمان باهم یکی نباشد و چگونه مصالح عمومی را مدنظر داشته باشیم و در عین اختلاف نظر، وحدتمان را حفظ کنیم اصلی ترین موضوع است.
حناچی عنوان کرد: به هر صورت خون شهدای انقلاب اسلامی باعث شد تا این امانت به دست ما برسد و برای نگهداری آن هم تعداد زیادی از شهدای انقلاب در دوران دفاع مقدس این شجره طیبه را آبیاری کردند و سندی به عنوان قانون اساسی برای ما گذاشتند. انشاءالله این سند تحت رهبری رهبر معظم انقلاب سند هادی ما برای عبور از شرایط است.
شهردار تهران گفت: در شرایطی که دشمن همه همت خود را برای ساقط کردن کشور به کار بسته است، راهی جز اتحاد نداریم؛ شرایط امروز کشور عین شرایط سال های ۶۷ و شاید بدتر از آن است. با این تفاوت که ما در سال ۶۷ وسط یک معرکه و یک جنگ نظامی بودیم و در حال حاضر جنگ، جنگ اقتصادی است.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه زیرگذر استاد معین تصریح کزد: از همکارانم تشکر می کنم که مطابق قول مان به مردم پروژه ها را مدیریت و به بهره برداری می رسانند. البته ما نقشی در تعریف این پروژه نداشتیم و شاید اگر ما بودیم آن ها را طور دیگر تعریف می کردیم. در برخی نقاط اتصال شاید روی نقشه خوب باشد اما وقتی اجرا می شود می بینیم که مطلوب نیست. در مدل سازی هایی که ما در فضای ترافیکی انجام می دهیم جابجایی یک محور، دو طرفه و تبدیل شریان درجه یک به دو تغییراتی در سطح شهر به وجود می آورد که اگر آن را نبینیم به مشکل بر می خوریم.
وی ادامه داد: به طور مثال، در بزرگراه صدر که دو طبقه شدن آن بزرگ ترین پروژه عمرانی بود تصور می کردیم با اجرای پروژه ترافیک آن منطقه کاسته می شود در حالی که دیدیم در عمل این اتفاق نیفتاد. حال این سوال مطرح است که آیا ایجاد مسیرهای جدید شهری درست است یا کاری کنیم که شهروندان کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند؟ آنها که توانستند آلودگی شهر را کنترل کنند راه دوم را انتخاب کرده اند که همان کم کردن مسافرت با خودروهای شخصی در داخل شهر است. برای جا انداختن این موضوع تلاش می کنیم و رمز آن هم توسعه حمل و نقل عمومی و پس از آن بقیه مودهای حمل و نقل است.
حناچی تصریح کرد: باقیمانده پروژه ها مثل پروژه گیشا را هم تا پایان سال افتتاح می کنیم و بعد نسل جدید پروژه ها را بهره برداری خواهیم کرد. پروژه هایی که از مقیاس محلی برخورداراند و دو هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن ها در سال آینده در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینکه در این مسیر با دو چالش عمومی رو به رو هستیم، گفت: یکی از این چالش ها این است که بدنه ما در شهرداری نتوانسته خواسته های مردم را تبدیل به پروژه کند. بسیاری از معضلاتی که ما فکر می کنیم در درجه اول اهمیت است در اولویت مردم قرار ندارند. چالش دوم این که اگر مردم هم درخواستی دارند سیستمی وجود ندارد که آن را به مسئولان منتقل کند. ما مکانیزم هایی که خواسته های محلی را به برنامه تبدیل کند، کم داریم.
شهردار تهران افزود: آیه ای در قرآن است که می فرماید خداوند به کسانی که همه سخنان را می شنوند و بهترین آن را انتخاب می کنند بشارت می دهد. باید یاد بگیریم که خواسته هایمان را چگونه مطرح کنیم. دوستانی که امروز صبح از نگاه خود به حق مشکلات پروژه تونل-زیرگذر خیابان های آزادی و استاد معین را مطرح می کردند باید این را هم محاسبه کنند که این روش اعتراض و بیان نظر به نفع محله استاد معین است؟ آیا راه را برای بقیه پروژه های محله باز می کند؟ این روش درست نیست و باید روش های موثرتری را تجربه کنیم و این کار مدیران محلی ماست؛ این گله را من از خودمان دارم.
حناچی با بیان اینکه مشکلی که ما در کشورمان داریم این است که نقدمان منصفانه نیست، تصریح کرد: روزهایی که 7 تیر در زیر خیابان آزادی قرار داشتند و خاک برداری انجام می شد ما خوابمان نمی برد. اصطلاحا می گویند خاک نامرد است و اگر تمهیدات لازم نیندیشیم ضربه را به سختی می زند. از سوی دیگر تلاش کردیم کمترین دردسر برای اهالی محل ایجاد شود و پیشنهادی که می گفت مسیر آزادی منحرف تا پروژه اجرا شود را انجام ندادیم. این پروژه مانند تعمیر یک خودروی روشن در حال حرکت بود؛ باید این نقاط افتخارآمیز پروژه را هم ببینیم.
شهردار تهران با بیان اینکه 80 درصد پروژه مذکور ظرف یک سال اخیر انجام شد، گفت: معتقدم باید نقد منصفانه کرد، در حالی که ما صفر و یکی و هستیم به این معنی که یا دربست قبول می کنیم یا هیچ نقطه مثبتی نمی بینیم. این پروژه یکی از پروژه های سخت بود با این وجود، زندگی را در محدوده آزادی مختل نکردیم در حالی که پیش از ما قرار بود این مشکلات ایجاد شود. پس اگر قرار به نقد منصفانه باشد باید منصفانه نقد کنیم.
وی در پایان درباره احتمال دو طرفه شدن این تونل-زیرگذر استاد معین هم عنوان کرد: ما پروژه را طوری اجرا کرده ایم که هیچ مانعی برای دو طرفه شدن وجود ندارد، اما تا مطمئن نشویم که این تغییر چه تاثیری دارد این کار را در اولویت قرار نمی دهیم. از امروز نیز این موضوع را با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار می دهیم.