روند خصوصی سازی در سازمان تاکسیرانی باید اصلاح شود
روند خصوصی سازی در سازمان تاکسیرانی باید اصلاح شود
پورسیدآقایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران:
تعداد مشاهده: 404
1396/9/1
print
روند خصوصی سازی در سازمان تاکسیرانی باید اصلاح شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکسی ها را نشانه شخصیت شهر دانست و گفت:

شخصیت یک شهر یا یک کشور را می توان از روی وضعیت تاکسی های آن حدس زد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، قائم مقام معاونت، مدیران حوزه حمل و نقل و مدیران شرکت های خصوصی برگزار شد.
  محسن پور سید آقایی با تشکر از زحماتی که قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یک سال اخیر به عنوان سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران متحمل شد، گفت: در تلاش بودیم تا یک جوان خوش فکر و آشنا به فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در حوزه مدیریت بر حمل و نقل عمومی را انتخاب کنیم.
 وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران باید مسلط به دانش روز و سیستم های هوشمند و اینترنتی در جهت هدایت و راهبرد این سازمان بزرگ باشد، افزود: بررسی های ما نشان می داد که انتخاب مدیر جوان می تواند مشکلات سازمان تاکسیرانی را در جهت استفاده بهتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات حل کرده و با یک مدیریت کارآمد باعث ایجاد تحول در سازمان تاکسیرانی شود. به همین دلیل علیرضا قنادان را که با بنده در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همکار بود و مدیرکل ایمنی این مجموعه بودند، را برای این سمت انتخاب کردیم.
 تنها راه افزایش درآمد دست اندرکاران حوزه تاکسیرانی افزایش کرایه نبوده و نخواهد بود
معاون شهردار تهران با اشاره به خط مشی های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در دوره جدید مدیریتی ادامه داد: اولین اولویت در بهبود وضعیت سازمان تاکسیرانی این است که اقتصاد تاکسی داری و تاکسیرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. به رغم آنکه در حال حاضر بیشتر تاکسیران های شهر تهران خود تاکسی دار هستند اما باید موضوع تاکسی داری با مشارکت بخش خصوصی به شرکت های خصوصی تاکسیرانی سپرده شود.
 به گفته وی؛ تا زمانی که اقتصاد تاکسی داران و تاکسیرانان بهبود نیابد، مشکلات این حوزه همچنان ادامه دار خواهد بود.
 پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش برویم که درآمد و وضعیت معیشت رانندگان تاکسی مکفی زندگی آنها باشد، بیان کرد: باید به این مساله نیز توجه داشت که تنها راه افزایش درآمد دست اندرکاران حوزه تاکسیرانی افزایش کرایه نبوده و نخواهد بود؛ بلکه باید سیستم های درآمدی پایدار برای این افراد طراحی، اجرا و مدیریت شود.
 معاون شهردار تهران در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه تاکسی ها در شهر نشانه شخصیت اجتماعی شهر هستند، یادآور شد: مسافرانی که از شهرهای دور و نزدیک یا کشورهای خارجی وارد تهران می شوند، از تاکسی ها به عنوان اولین وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و می توانند از روی تاکسی ها میزان قانونمندی و شخصیت اجتماعی شهروندان را حدس بزنند. به عبارت دیگر می توان شخصیت یک شهر  یا یک کشور را از روی وضعیت تاکسی ها و رانندگان تاکسی حدس زد و این مساله برای ما به عنوان مدیران شهری پایتخت مهم و ضروری است.
 تاکسیرانان به مسائل شهری آشنا هستند
وی با بیان اینکه در بیشتر شهرهای پیشرفته دنیا تاکسیران ها قانونمند ترین شهروندان یک شهر هستند، تاکید کرد: تاکسیرانان به بیشتر مسائل شهری آشنا هستند پس باید به سمتی پیش رفت که میزان تاثیرگذاری تاکسی ها در تهران بیشتر از گذشته شود.
 پور سید آقایی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه زمانی که تاکسی وارد ایران شد این میزان خودرو در کشور وجود نداشت، گفت: در آن زمان شهروندان برای انجام ترددهای روزانه خود با طی مسافتی از تاکسی ها به صورت دربست استفاده می کردند، به همین دلیل تاکسی های گردشگری در تهران شکل گرفت.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر این موضوع به عنوان یکی از مشکلات تاکسیرانان در کشور و شهر تهران تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر آمارها نشان می دهد که به ازای جمعیت 8 میلیون نفری تهران نزدیک به 4.300 میلیون خودرو در تهران در حال تردد هستند. در واقع به ازای هر خانواده تهرانی بیش از یک خودرو در اختیار دارد.
 
به مرور تاکسی های گردشی تهران حذف خواهند شد
به اعتقاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به رغم اینکه شهروندان دارای خودرو شخصی هستند، اما به دلیل ترافیک و نبود جای پارک نمی خواهند که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند اما تمایل دارند که خودرویی که برای رفت و آمدهای خود استفاده می کنن،د از در منزل آنها را به مقصد برساند. این رویکرد و سبک زندگی تهرانی ها با فلسفه تاکسی گردشی مغایرت دارد و به همین دلیل است که تهرانی ها به استفاده از اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی روی خوش نشان داده اند.
 وی با بیان اینکه اما همچنان تاکسیران ها به دنبال فلسفه تاکسی گردشی هستند، ادامه داد: باید این تفکر سنتی در میان رانندگان تاکسی و تاکسی داران تغییر کند. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از رانندگان تاکسی شهر تهران از سیستم خدمات رسانی اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی استفاده می کنند اما با ماهیت این شیوه آشنا نیستند.
 پورسیدآقایی بیان کرد: اگر در نظر داریم که رانندگان تاکسی نیز برای کسب درآمد بیشتر با این سیستم های جدید رقابت کنند باید فرهنگ استفاده از آن را آموزش داد.
 وی با بیان اینکه به مرور تاکسی های گردشی شهر تهران حذف خواهند شد، یادآور شد: در حال حاضر سبک زندگی تهرانی ها به گونه ای است که مردم در رفت و آمدهای روزانه خود در نظر دارند تا از سیستم تاکسی آژانسی  یا تاکسی اینترنتی استفاده کنند، به همین دلیل تاکسی ها نیز باید به سمت این شیوه خدمات رسانی حمل و نقلی بروند.
 
پایه خصوصی سازی بر مبنای رقابت تعریف می شود
معاون شهردار تهران یکی دیگر از مشکلات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را شیوه خصوصی سازی در این سازمان دانست و تاکید کرد: فلسفه خصوصی سازی در کشور این بود که با رویکرد چابک سازی دولت و مجموعه های دولتی و نیمه دولتی مانند شهرداری تهران بتوانیم تصدی گری بر وظایفی که سازمان ها و ارگان ها برعهده دارند با توجه به توان بخش خصوصی به آنها واگذار شود و دولت نقش مدیریتی خود را با نظارت بر بخش خصوصی ایفا کند.
 وی با بیان اینکه شرکت های خصوصی در حوزه تاکسیرانی باید به جای تبدیل شدن به دفاتر خدمات الکترونیک به سرمایه گذاری روی آورند، گفت: این شیوه سرمایه گذاری که اکنون شرکت های تاکسیرانی درگیر آن هستند، مد نظر مدیریت جدید شهری نیست و باید تغییر کند. تعریف ما از بخش خصوصی حرکت به سوی سرمایه گذاری در حوزه تاکسیرانی خواهد بود در این صورت است که در بین بخش خصوصی حس رقابت ایجاد شود تا شرکت های توانمند بتوانند با قدرت باقی بمانند و شرکت هایی که توان شرکت در این رقابت را ندارند از گردونه فعالیت حذف شوند.
 پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه پایه خصوصی سازی بر مبنای رقابت تعریف می شود، افزود: با سهمیه بندی برای شرت های خصوصی از قبیل واگذاری خطوط بهتر تاکسیرانی و ... نمی توان کمکی به رونق و بهبود فضای مدیریتی در حوزه تاکسیرانی کرد.
 هدف بهبود وضعیت حمل و نقل پایتخت در دوره جدید است
وی با بیان اینکه باید هر چه سریع تر شرکت های با توان بالای سرمایه گذاری در این بخش رشد کرده تا شرکت های ضعیف از گردونه رقابت خارج شوند، ادامه داد: هدف ما در این دوره مدیریت شهری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک این است که وضعیت فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات رسانی را بهبود بخشیم.

پرداخت الکترونیکی در 2پایانه ونک و صادقیه موفق بود
افندی زاده از اجرای اقدامات زیرساختی و  تغییرات عمده در وضعیت عملکردی شرکت ها در طول 8 ماه گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خبر داد و گفت: برای تکمیل مد حمل و نقل عمومی درکنار هرایستگاه مترو که سال گذشته احداث شده یک ایستگاه تاکسی نیز احداث و سرویس دهی به مسافران انجام شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک؛ شهریار افندی‌زاده قائم‌مقام حمل و نقل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سابق تاکسیرانی با اعلام این مطلب گفت: بنده قرار بود مدت کوتاهی را در این مجموعه مشغول به کار شوم که با توجه به تغییراتی که صورت گرفت چند ماهی در سازمان تاکسیرانی فعالیت کردم و در این مدت تلاش کردم خدمات مطلوبی به شهروندان ارایه گردد و بازنگری در کل سیستم بلحاظ تقسیم بندی و نظارت درست کار در دستور کار اجرایی باشد.
وی با اشاره به برخی از اقدامات عمده زیرساختی انجام شده در سازمان تاکسیرانی در طول این مدت گفت: در گذشته فعالیت در تاکسی رانی به صورت سنتی بود و براساس مطالعات انجام شده طرح استفاده از زمان های خالی تاکسیرانان با تکیه بر اپلیکیشین ها برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان اجرایی شد.
وی خاطرنشان کرد:با اجرای وضعیت اپلیکشین‌های موبایل از سال 95 و بستن قرارداد با شرکت کارپینو و همچنین فراهم شدن انعقاد قرارداد با شرکت کابین اقدامات تاثیرگذاری در این مدت انجام گرفت.
افندی‌زاده ادامه داد: پرداخت ال ونیکی در تاکسیرانی به صورت پایلوت در پایانه ونک و صادقیه نیز در این دوره انجام گرفت و با استقبال خوب شهروندان و تاکسیرانان مواجه گردید.
وی تقسیم بندی بر مدیریت و نظارت فعالیت بر شرکت های مسافربری در قالب کارگروه و برمبنای تاکسی های خطی، منطقه ای با کمک خود مدیران عامل را از دیگر اقدامات اساسی نام برد و افزود: سرویس ها در 4گروه عمده اپیلکیشن موبایل، تاکسی های ایستگاهی با مبدا مشخص و مقصدانتخابی همانند سرویس های فرودگاه، گروه تاکسی های خطی با مبدا و مقصد مشخص و سرویس مدارس و ادارات تشکیل شدند تا علاوه بر مدیریت و نظارت بهتر عملکردی آنها براساس ارایه خدمات تاکسی ها استفاده مطلوب و خدمات بهتری به شهروندان انجام پذیرد و مشکلات هرگروه در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی و مرتفع شود.
وی با اشاره به فعالیت 15 هزار سرویس مدارس و برچسب‌های نصب شده بر آنها تصریح کرد: در این مدت نیز تلاش شد تعاملی را با آموزش و پرورش برقرار کنیم و این مجموعه از ظرفیت تاکسیرانی استفاده کند.این در حالی بود که تا سال گذشته هیچ نقشی از سوی تاکسی رانی در این زمینه وجود نداشت و با پیگیری های انجام شده نظارت بر عملکرد تاکسیرانان برای جلب اطمینان بیشتر اولیاء دانش اموزان بر عهره تاکسیرانی قرار گرفت.
افندی‌زاده بیان کرد: نوسازی تاکسیرانی از برنامه‌هایی بوده که در این مدت در دستور کار قرار گرفت به طوری که در سال 95، 11 هزار تاکسی نوسازی شدند اما در سال 96 به علت کمبود نقدینگی و یارانه هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی را در این بخش انجام دهیم و با توجه به سازو کارهای پیش بینی شده در برنامه های در پیش رو به ویژه "ون" متناسب با اهداف و سیاست های معاونت اقدامات ادامه خواهد یافت.
وی  تصریح کرد: براساس آمار 7 هزار تاکسی فرسوده هستند که باید مورد نوسازی قرار بگیرند. ایجاد ایستگاه‌های تاکسی در مجاورت ایستگاه‌های مترو نیز از طرح‌هایی بوده که در این مدت انجام گرفته است.
د  افندی زاده از اجرای اقدامات زیرساختی و  تغییرات عمده در وضعیت عملکردی شرکت ها در طول 8ماه گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خبر داد و گفت: برای تکمیل مد حمل و نقل عمومی درکنار هرایستگاه مترو که سال گذشته احداث شده یک ایستگاه تاکسی نیز احداث و سرویس دهی به مسافران انجام شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک؛ شهریار افندی‌زاده قائم‌مقام حمل و نقل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سابق تاکسیرانی با اعلام این مطلب گفت: بنده قرار بود مدت کوتاهی را در این مجموعه مشغول به کار شوم که با توجه به تغییراتی که صورت گرفت چند ماهی در سازمان تاکسیرانی فعالیت کردم و در این مدت تلاش کردم خدمات مطلوبی به شهروندان ارایه گردد و بازنگری در کل سیستم بلحاظ تقسیم بندی و نظارت درست کار در دستور کار اجرایی باشد.
وی با اشاره به برخی از اقدامات عمده زیرساختی انجام شده در سازمان تاکسیرانی در طول این مدت گفت: در گذشته فعالیت در تاکسی رانی به صورت سنتی بود و براساس مطالعات انجام شده طرح استفاده از زمان های خالی تاکسیرانان با تکیه بر اپلیکیشین ها برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان اجرایی شد.
وی خاطرنشان کرد:با اجرای وضعیت اپلیکشین‌های موبایل از سال 95 و بستن قرارداد با شرکت کارپینو و همچنین فراهم شدن انعقاد قرارداد با شرکت کابین اقدامات تاثیرگذاری در این مدت انجام گرفت.
افندی‌زاده ادامه داد: پرداخت ال ونیکی در تاکسیرانی به صورت پایلوت در پایانه ونک و صادقیه نیز در این دوره انجام گرفت و با استقبال خوب شهروندان و تاکسیرانان مواجه گردید.
قائم مقام معاونت حمل ونقل ترافیک تقسیم بندی بر مدیریت و نظارت فعالیت بر شرکت های مسافربری در قالب کارگروه و برمبنای تاکسی های خطی، منطقه ای با کمک خود مدیران عامل را از دیگر اقدامات اساسی نام برد و افزود: سرویس ها در 4گروه عمده اپیلکیشن موبایل، تاکسی های ایستگاهی با مبدا مشخص و مقصدانتخابی همانند سرویس های فرودگاه، گروه تاکسی های خطی با مبدا و مقصد مشخص و سرویس مدارس و ادارات تشکیل شدند تا علاوه بر مدیریت و نظارت بهتر عملکردی آنها براساس ارایه خدمات تاکسی ها استفاده مطلوب و خدمات بهتری به شهروندان انجام پذیرد و مشکلات هرگروه در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی و مرتفع شود.
وی با اشاره به فعالیت 15 هزار سرویس مدارس و برچسب‌های نصب شده بر آنها تصریح کرد: در این مدت نیز تلاش شد تعاملی را با آموزش و پرورش برقرار کنیم و این مجموعه از ظرفیت تاکسیرانی استفاده کند.این در حالی بود که تا سال گذشته هیچ نقشی از سوی تاکسی رانی در این زمینه وجود نداشت و با پیگیری های انجام شده نظارت بر عملکرد تاکسیرانان برای جلب اطمینان بیشتر اولیاء دانش اموزان بر عهره تاکسیرانی قرار گرفت.
افندی‌زاده بیان کرد: نوسازی تاکسیرانی از برنامه‌هایی بوده که در این مدت در دستور کار قرار گرفت به طوری که در سال 95، 11 هزار تاکسی نوسازی شدند اما در سال 96 به علت کمبود نقدینگی و یارانه هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی را در این بخش انجام دهیم و با توجه به سازو کارهای پیش بینی شده در برنامه های در پیش رو به ویژه "ون" متناسب با اهداف و سیاست های معاونت اقدامات ادامه خواهد یافت.
وی  تصریح کرد: براساس آمار 7 هزار تاکسی فرسوده هستند که باید مورد نوسازی قرار بگیرند. ایجاد ایستگاه‌های تاکسی در مجاورت ایستگاه‌های مترو نیز از طرح‌هایی بوده که در این مدت انجام گرفته است.

بهبود وضعیت معیشت رانندگان تاکسی در اولویت است
علیرضا قنادان در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: سازمان تاکسیرانی شهر تهران یک سازمان مهم و تاثیرگذار است که ارتباط مستقیمی با زندگی شهروندان دارد. شاید در مجموعه شهرداری تهران سازمان ها و شرکت هایی وجود داشته باشند که از نظر گردش مالی و تعداد کارکنان بسیار بزرگتر از سازمان تاکسیرانی شهر تهران باشد، اما این مجموعه از نظر اینکه ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد، اهمیت به مراتب بالاتری از نظر اجتماعی نسبت به سایر سازمان ها دارد که باید به این مساله توجه شود.
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهر تهران در دهه های اخیر شاید تحولات بزرگی بوده است، ادامه داد: خوشبختانه این سازمان از شکل سنتی در مدیریت این مجموعه خارج شده است، اما راه زیادی برای تبدیل شدن به یکی از مجموعه های تاثیرگذار در حوزه شهری و حمل و نقل عمومی دارد.
 وی در ادامه با اشاره به اینکه ورود تاکسی های اینترنتی وضعیت معیشت رانندگان تاکسی تحت الشعاع قرار گرفته است، بیان کرد: این اتفاق به دلیل عدم مدیریت و کنترل مناسب از سوی سازمان تاکسیرانی بوده است. در حال حاضر که سیستم های وین حمل و نقل عمومی وارد بازار شده است باید راهکار مدیریتی مجموعه تاکسیرانی در جهت بهبود وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی تغییر کند.

 نباید به سمتی پیش برویم که تکنولوژی سمت و سویی مدیریتی را برای ما تعیین کند
به اعتقاد مدیرعامل تاکسیرانی، نباید به سمتی پیش برویم که تکنولوژی جهت مدیریتی را برای ما تعیین کند بلکه ما به عنوان سازمانی که وظیفه مدیریت و نظارت بر تاکسی های شهر تهران را برعهده دارد؛ نگاه مدیریتی خود را  در این بخش تبیین کنیم.
 قنادان با بیان اینکه نخستین وظیفه سازمان تاکسیرانی در دور جدید بهبود وضعیت معیشت رانندگان تاکسی و فعالان در این حوزه است، یادآور شد: باید قبول کرد که این افراد در طول سال های اخیر از نظر اقتصادی لطمه و فشارهای زیادی را متحمل شده اند به گونه ای که زندگی رانندگان را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه باید در این زمینه برنامه های منسجمی داشته باشیم و این برنامه ریزی به این معنا نیست که بخواهیم یک فضای ایزوله ای را در سازمان ایجاد کنیم، تاکید کرد: باید در کنار ارتقای خدمت رسانی در حوزه تاکسیرانی باید به سمت ارتقای معیشت رانندگان تاکسی پیش برویم.
به اعتقاد قنادان؛ هر چند پدیده دربستی برای رانندگان تاکسی یک تهدید محسوب می شود اما باید به این تهدید به عنوان یک فرصت نیز نگاه کرد.
متوسط عمر یک تاکسی 5 تا 6 سال است
 وی در بخش دیگری از صحبت های خود موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران یکی دیگر از اولویت های سازمان تاکسیرانی پایتخت در این دوره دانست و گفت: اگر بخواهیم مردم را در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ترغیب کنیم باید به مساله ارتقای ایمنی خودروها و کیفیت آنها نیز فکر کنیم.
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر یک تاکسی 5 تا 6 سال در نظر گرفته شده است، افزود: در دوره جدید مدیریت در سازمان تاکسیرانی شهر تهران استفاده از تکنولوژی های نوین  در حوزه تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی در دولویت قرار خواهد گرفت.  به نظر من سازمان تاکسیرانی در توسعه تاکسی های اینترنتی پیش قدم باشد و یکی از ابتکارات سازمان تاکسیرانی باید استفاده بهینه و با ساز و کار مشخص از سیستم های نوین حمل و نقلی باشد.
 به گفته علیرضا قنادان؛ باید به سمتی پیش برویم که سسیستم مجوز دهی به فعالان تاکسی اینترنتی مدیریت شود و در این زمینه نباید به دنبال ایجاد انحصار باشیم چرا که انحصار انگیزه برای ابتکار و توسعه خدمات رسانی را از بین می برد.
 وی با تاکید بر اینکه باید اقتدار تاکسیرانی به این سازمان بازگردد، ادامه داد: در یک دوره بسیاری از وظایف این سازمان به بخش خصوصی واگذار شد اما به نظر می رسد که در یک دهه اخیر به خوبی برنحوی عملکرد این وظایف توسط بخش خصوصی نظارت کافی انجام نشده است.  بازگشت اقتدار به معنای ایجاد محدودیت نیست.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت شرکت های خصوصی نیز یکی دیگر از مباحث مهمی است که در این دوره مدیریتی سازمان تاکسیرانی به آن توجه خواهد شد، خاطر کرد:  10 سال از فعالیت شرکت های خصوصی در این حوزه می گذرد اما وضعیت  راضی کننده ای در این حوزه وجود ندارد. مدل خصوصی سازی در سازمان تاکسیرانی از ابتدا اشتباه بوده است و باید مدل خصوصی سازی برای بهبود وضعیت کیفیت خدمات ، وصعیت معیشت رانندگان و تضمین سرمایه گذاری بخش خصوصی تغییر کند.
بنابراین گزارش در این مراسم از زحمات یک ساله شهریار افندی زاده که با حفظ سمت خود به عنوان قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سرپرستی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را برعهده داشت؛ تقدیر شد و علیرضا قنادان به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران حکم مدیریتی خود را با امضای شهردار تهران دریافت کرد.