FF86769C2C2EF847ECF38DBC7817A9660349CCD3E793797B86B5C31C3F550500
زندگی در تهران
درباره تهران
تهران گردی
نقشه تهران
خدمات الکترونیک
معرفی و چارت سازمانی
معاونتها و ادارات کل
سازمانها شرکتها و ستادها
تهران هوشمند
مناطق
دفاتر خدمات الکترونیک شهر
معرفی مدیران شهری
معرفی و بیوگرافی
شهردار تهران: علیرضا زاکانی
شروع فعالیت آن، پروازهای بینالمللی از مبدا و به مقصد تهران به این فرودگاه منتقل شد.
از عمده ترين مشکلات هر شهر، مديريت وکنترل هوشمند ترافيک آن می باشد.
رشد سريع شهر و افزايش ناگهاني تعداد اتومبيل ها، كنترل خيابانها را مشكل كرد.
با توجه به هزینه های زیست محیطی و مشکلات متعددی که استفاده از پول کاغذی در جریان مبادلات پرداخت خرد روزانه در بر دارد، در سالهای اخیر شهرداری تهران با مشارکت کسب و کارهای بخش خصوصی، خدمات الکترونیکی متعددی را بر روی درگاه های مختلف در اختیار شهروندان تهرانی و گردشگران قرارداده است.
قابلیت ها: پرداخت کرایه اتوبوس و مترو روش تهیه: مراجعه به باجه های مربوطه در ایستگاه های اتوبوس و مترو روش شارژ: اپلیکیشن و وب سایت تهران من ،دستگاه های خودپرداز نصب شده در ایستگاه های مترو، مراجعه به باجه های مربوطه در ایستگاه های مترو و اتوبوس
با استفاده از این دسته برنامه ها شما میتوانید ، کرایه تاکسی را به صورت آنلاین و بدون نیاز به رد و بدل کردن وجه نقد پرداخت کنید.این سرویس بر روی اپلیکیشن های موبایلی مختلف قابل دسترسی می باشد.
بلیت های تک سَفَره مترو در واقع جایگزین همان بلیتهای مقوایی قدیمی هستند که قبل از به وجود آمدن کارت بلیتهای شارژی مورد استفاده قرار میگرفتند. این بلیتها قابل تهیه از دستگاههای شارژ خودکار و یا باجههای مترو است که با استفاده از آنها میتوان تنها هزینه یک سفر با مترو را پرداخت کرد. علاوه بر این یک راه آسانتر نیز وجود دارد آن هم استفاده از اپلیکیشن های موبایلی مانند تهران من است؛ در این اپلیکیشن ها کافی است به قسمت “بلیت تک سَفَره” مراجعه کرده و با کلیک روی گزینه پرداخت بلیت را خریداری کرد. پس از خرید بلیت، با قرار دادن QR کد نمایش داده شده بر روی گیت میتوان به راحتی عبور کرد.
مترو تهران یکی از شلوغترین متروها در خاورمیانه است. این سامانه توسط راه آهن شهری و حومه شهر تهران متعلق به آن است. این برنامه شامل 6 خط مترو عملیاتی میباشد.
در تمام روزهای هفته خدمات مترو تقریبا از ساعت 05:30 الی 23:00 اجرا میشود.
قیمت بلیط برای هر سفر 1200 تومان ایرانی است. صرف نظر از مسافت طی شده، اما استفاده از بلیطهای پیش پرداخت هزینه بسیار کمتری دارد. سالمندان ممکن است، به طور رایگان در مترو سفر کنند.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه درحال حاضر با 7206 دستگاه اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی که 4295 دستگاه اتوبوس و 204 خط در بخش عمومی و 2911 دستگاه اتوبوس و 165 خط با 24 شرکت فعال خصوصی در بخش حمل و نقل دارا میباشد و بطور میانگین روزانه 4200000 نفر و سالانه بیش از یک میلیارد نفر مسافر را در کلان شهر تهران جابجا میکند. در سال 87 با توجه به مصوبه 25/12/86 شوراي اسلامي شهر تهران که شهرداري را موظف به پيگيري تجهيز ناوگان اتوبوسراني و تاکسیراني شهر تهران به دستگاههای کارتخوان مینمود، شهرداري تهران تصميم گرفت تا يک نظام مديريت یکپارچه پرداخت الکترونيک خدمات حملونقل عمومي را راهاندازی نمايد. در این راستا، اتوبوسهای شرکت های خصوصی و عمومی به دستگاههای کارتخوان مجهز و آماده دریافت کرایه از کارتهای بلیت الکترونیک شدند.
در حال حاضر ناوگان تاكسيراني شهر تهران با بیش از 100 هزار تاکسیران و حدود 80 هزار تاکسی، 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند که سهم 22 درصدی از سفرهاي حمل و نقل درون شهري را در 22 منطقه تاكسيراني به خود اختصاص داده كه با توجه به امكانات موجود رقم قابل توجهی است.
تهران به عنوان پایتخت کشورمان، شهر پرجمعیتی است که روزانه مسافران زیادی هم از این شهر خارج میشوند و هم وارد تهران میشوند. بخش زیاد این حجم از تردد با اتوبوس، به عنوان وسیله نقلیه آسان و ارزان و در دسترس، انجام میشود. همین موضوع نیاز به پایانههای اتوبوسرانی را نشان میدهد و باعث شده است که اکنون تهران دارای چهار پایانه اتوبوسرانی باشد.
حمل و نقل یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب میشود. پیشرفت اقتصادی هر کشوری با میزان کارایی سیستم حمل و نقل آن رابطه مستقیم دارد. فرودگاه نیز زیربناییترین بخش در صنعت حمل و نقل هوایی است. با توجه به رشد فعالیتهای اقتصادی، صنعتی و گردشگری و لزوم جابهجایی سریع مسافران در نتیجه افزایش روزافزون تقاضا فرودگاهها از اهمیت ویژهای برخوردار هستند.
بخش عمده ای از آلودگی هوای تهران به دلیل افزایش وسایل نقلیه موتوری و رشد مستمر شهر تهران، میباشد. مدیران حوزه حمل و نقل شهری کلانشهر تهران در نظر دارند که کیفیت هوای تهران را با چندین راهکار مختلف بهبود دهند. یکی از این راهکارها، معرفی دوچرخه به عنوان یکی از روشهای حمل و نقل روزانه است. در حال حاضر روزانه 180 هزار سفر با دوچرخه انجام میپذیرد.